Google сервіси

Хмарно орієнтовані технології в сучасній освіті


Використання Google-сервісів у навчальному процесі.

Перед сучасною освітою постає завдання формування конкурентоспроможної та успішної особистості в електронному інформаційному середовищі [2]. Стрімкий розвиток Інтернет технологій створює необхідне підґрунтя до появи нових навчальний сервісів.  Мережеві моделі навчання розвиваються стрімкими темпами саме завдяки  мережевим технологіям.
Мережевим соціальним сервісам притаманна низка особливостей:
1.     Використання відкритих та вільно розповсюджуваних електронних ресурсів. В мережі Інтернет у вільному доступі можна знайти безліч матеріалів, які можуть бути використанні в навчальному процесі. Крім того, мережеві соціальні сервіси є безкоштовними, що дає користувачам вільно використовувати їх засоби та ресурси для обміну інформацією.
2.     Можливість самостійного створення та наповнення власної джерельної бази. Соціальні сервіси в значній мірі спростили процес створення матеріалів та публікації їх в мережі. Тепер кожен може не лише отримати доступ до колекцій користувачів, а  й сформувати власний мережевий контент.
3.     Спільне навчання. Мережа Інтернет відкриває можливості участі бажаючих у наукових конференціях професійного спрямування.
4.     Отримання нових знань, умінь та навичок. Досить часто середовище Інтернет додатків відкриває нові можливості для людей, які не мають спеціальних навичок. Нові форми діяльності пов’язані як з пошуком нової інформації в мережі, так і створенням та редагуванням власний об’єктів: текстів, фотографій, програм, аудіо та відео контенту.
Дослідженню використання інформаційних технологій і освіті присвячені роботи: В. Ю. Бикова [1], М. І. Жалдака [4], Ю. В. Триуса [7]. Питання інформатизації освіти в цілому широко описуються в роботах Б.С. Гершунського [2], В. І. Гриценка [3], О. І. Іваницького [5] та ін.

Серед соціальних сервісів особливу увагу слід віднести Google сервісам [6]. Використання даних сервісів у навчальному процесі надає наступні переваги:
·         Щоб використовувати сервіси Google немає необхідності купувати операційну систему Windows. Щоб розпочати використання сервісів достатньо підключення до Інтернету, браузера та будь-якої вільно розповсюджуваної операційної системи або мобільного пристрою.
·        Доступ до матеріалів можна отримати як з школи, так і з дому.
·        Спільна робота зі студентами в режимі Online.
·        Можливість інтерактивної перевірки виконання роботи.
·        Стеження за ходом роботи без потреби відволікати від неї студента.
Щоб розпочати роботу з сервізами слід зареєструвати викладача та студентів. Якщо навчальний заклад має власне доменне ім’я, корпорація Google уможливлює отримання адреси почтових скриньок на основі даного імені. Для полегшення реєстрації групи можна призначити одного (відповідального) студента і надати йому повноваження адміністратора. Журнал успішності студентів можна сформувати як окремий документ Google Docs надавши спільний доступ на читання. На кожний предмет створюється Google-група, на яку підписуються всі студенти. Кожному студенту також надається доступ до документа, де описуються можливості системи, адреси викладачів та ін. Навчальні матеріали готуються у форматі документів чи презентації та відкривається до них доступ групі студентів. Будь-який студент може в зручний для себе час повернутися до даного документа чи імпортувати його в звичайний документ Microsoft Office. Додаткові матеріали чи новини для  групи додаються у відповідну віртуальну групу. Дані про контрольні заходи заносяться в календар. Домашні завдання виконуються також в Google Docs. Викладач може перевіряти правильність виконання завдань, додаючи коментарі. Також студенти можуть виконувати завдання разом, в окремому документі. Контроль версій документів дозволяє переглядати хто з користувачів вносив в них зміни. Для додаткового пояснення матеріалу або для відповідей на запитання за допомогою сервісу Hangoust [8] викладач може спілкуватися в реальному часі зі студентами переглядаючи одночасно виконані завдання.
В даний час конкурентна спроможність спеціаліста визначається його вмінням ефективно використовувати сучасні технології. Сервіси Google надають не лише уміння працювати з веб-додатками, а можливість використання даних сервісів в подальшій професійній діяльності.


 1.Знайомство з Google Apps Education Edition.

 2.Створення тестів за допомогою Google Forms.


Під час впровадження змішаного навчання часто виникає потреба у проведенні тестування. Тести та опитування в достатній кількості представлені в навчальних посібниках, але що робити, якщо хочеться скласти тест самому, зі своїми завданнями? У цьому випадку на допомогу вчителю приходять онлайн-сервіси для проведення тестувань. Один з найпростіших і зручних сервісів – Google Forms.
У нашому огляді ми докладно розберемо, як створити онлайн-тестування за допомогою Google Forms і автоматично перевірити його результати. (Зверніть увагу: дана публікація – це покрокове керівництво по створенню тесту. Зміст питань нашого “пілотного” тесту – технічний зразок, а не готовий дидактичний матеріал.)
Підготовка
1. Зайдіть у свій обліковий запис Gmail (якщо Ви не користуєтеся поштою Google, для створення тесту Вам все ж таки доведеться її зареєструвати) 
2. Відкрийте сторінку docs.google.com/forms. У правому нижньому куті натисніть на кнопку “+” («Додати»). Форма для створення тестування відкриється автоматично.
Робота з Google-формою: створення запитань і дизайн
1. Додайте назву тесту та його опис.
2. Виберіть тип запитання:
§  Текст (Text): короткий текстовий відповідь, який необхідно ввести самостійно. Зручно використовувати для ПІБ учня.
§  Текст абзацу (Paragraph text): довга текстова відповідь, що складається з кількох абзаців. Підійде для завдань з відкритою відповіддю.
§  Множинний вибір (Multiple choice): вибір однієї правильної відповіді з декількох.
§  Прапорці (Checkboxes): підходить для запитань з декількома правильними відповідями, які потрібно відзначити галочкою.
§  Виберіть зі списку (Choose from a list): вибір однієї правильної відповіді  з списку, який випадає.
§  Сітка (Grid): таблиця для вибору однієї правильної відповіді в кожному рядку. Підходить для завдань, де потрібно встановити відповідність.
§  Дата (Date): питання на знання точної дати – число, місяць, рік.
§  Час (Time): за зовнішнім виглядом і призначенням аналогічний Даті і має на увазі точне введення годин, хвилин і секунд.
§  Шкала (Scale): виставлення оцінки за заданою шкалою, наприклад від 1 до 5.
3. Щоб поміняти питання місцями, наведіть курсор на питання, затисніть ліву кнопку миші й перетягніть його в потрібне місце.
4. Щоб додати до тесту фото або відео, у верхньому меню виберіть команду “Вставити Зображення / Відео” (Insert  Image / Video). Об’єкт додасться на сторінку у вигляді окремого блоку, який можна буде підтягти до потрібного питання.
5. Ви можете налаштувати дизайн Вашого тесту. Для цього у Google Forms є кілька готових шаблонів, а також можливість задати індивідуальні налаштування: завантажити своє зображення для шапки опитування, вибрати колір фону і сторінки, налаштувати шрифти. Для цього натисніть на кнопку Customize. Настроєний Вами шаблон можна буде зберегти й використовувати в інших тестах.
У результаті наше опитування виглядає наступним чином.
Додаткові налаштування Google Forms
Перед тим, як створювати тест Google Forms пропонують включити 3 опції (панель Form Settings):
§  Показувати індикатор проходження тесту (скільки питань пройдено, скільки залишилося) внизу сторінки.
§  Дозволити проходити тест тільки 1 раз для кожного користувача (у цьому випадку кожен учень обов’язково повинен мати обліковий запис Gmail).
§  Перемішувати питання. Якщо Ви зробите активною цю функцію, то для кожного учня питання в тесті будуть зображатися в різному, випадковому порядку.

Під формою створення опитування розташовані налаштування сторінки підтвердження виконання тесту (панель Confirmation Page).
Ви можете:
§  Включити посилання на проходження тесту заново.
§  Опублікувати загальний доступ до результатів тестування.
§  Дозволити учням виправити відповіді на питання після завершення тесту.
Крім того, Ви можете вибрати для кожного питання окремо, чи є він обов’язковим для відповіді. Для цього при створенні або редагуванні кожного питання поставте або зніміть галочку Required question.
Публікація тесту
Коли тест буде готовий, натисніть на синю кнопку Send Form в правому верхньому куті або внизу сторінки. Ви зможете скопіювати посилання на готовий тест або відправити доступ до нього учням на email.
Щоб попередньо подивитися, як виглядає Ваш тест, і самостійно перевірити його, натисніть на кнопку “Переглянути опубліковану форму” (View live form) у верхньому меню.
Аналіз результатів тестування
На сторінці створення тесту є можливість для швидкого перегляду статистики результатів – натисніть “Відповіді  Підсумок відповідей” (Responses  Summary of responses) у верхньому меню. Діаграми та графіки дозволять Вам побачити загальну картину, але не дадуть деталізації результатів по кожному учневі. Щоб отримати детальну інформацію у вигляді таблиці, натисніть “Відповіді  Переглянути відповіді” (Responses  Change response destination), і Google автоматично запропонує Вам скористатися своїм сервісом Google Sheets (Таблиці). Підтвердить вибір цього способу аналізу даних. Відкриється таблиця з відповідями кожного учасника опитування. Як тепер автоматично підрахувати результати?
Для Google Forms існує зручне і безкоштовне розширення Flubaroo, що дозволяє моментально проаналізувати результати тестування і виставити оцінки. Додамо його в свій обліковий запис Google Forms.
1. Установка розширення Flubaroo. У верхньому меню виберіть “Доповнення  Завантажити доповнення” (Add-ons → Get add-ons). У запропонованих розширеннях Ви відразу побачите Flubaroo. Для встановлення виберіть його і натисніть на синю кнопку + FREE в правому верхньому куті вікна.
2. Налаштування оцінювання. Поверніться у Google Forms. Зайдіть в “Доповнення Flubaroo  (Add-ons  Flubaroo  Grade Assignment). У діалоговому вікні відкриється Ваш список питань. Задайте для кожного тип оцінювання:
§  Identifies Student – вкажіть, що відповідь на це питання містить ПІБ учня.
§  Grade by hand – встановіть цю опцію для завдань з відкритою відповіддю. Ви зможете оцінити їх вручну.
§  Normal Grading – звичайна оцінка в балах.
§  Skip Grading – не оцінює.
Також встановіть кількість балів, які учень отримає за правильну відповідь на кожне з питань. Натисніть на кнопку Continue.
У наступному вікні виберіть правильне проходження тесту (для цього Вам потрібно самостійно пройти тест і записати час, коли Ви це зробили). Знайдіть у списку свій час і встановіть Ваш результат як “еталон” для оцінювання.
У таблиці з результатами тесту учнів автоматично відкриється лист з оцінками. При цьому стовпчики з питаннями, на які було дано найменше правильних відповідей, будуть виділені кольором. Так Ви зможете визначити, що викликає в учнів найбільшу складність.
Список використаних джерел
  1.  Биков В. Наукове забезпечення дистанційної професійної освіти: проблеми та напрями досліджень // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Україно-Польський журнал / За редакцією І. Зязюна, Н. Ничкало, Т. Левовицького, І. Вільш. – Київ; Ченстохова, 2000. – Випуск ІІ. – С. 93-115.
  2.  Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.
  3.  Гриценко В. І. Суспільство в інформаційну епоху: реалії і перспективи розвитку В. І. Гриценко // Вісник НАН України. — 2005. — N 6. — С. 28-32.
  4.  Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.
  5. Іваницький О. І. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання в середній школі : автореф. дис. на здобуття наук ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.02 “Теорія та методика навчання фізики” / О. І. Іваницький. – Київ. – 2005. – 45с.
  6. Продукты Google [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.com.ua/intl/ru/about/products/ – Заголовок з екрана.
  7.  Триус Ю.В., Герасименко І.В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі // Теорія та методика електронного навчання: збірник наукових праць. Випуск ІІІ. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НметАУ, 2012. – С.299-308.
  8. Hangouts [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.ru/hangouts/ – Заголовок з екрана. 

Немає коментарів:

Дописати коментар